Rowerem po okolicy: Gminne Krążnice UD/ Średnia

Witajcie w rowerowym eldorado gminy Ustrzyki Dolne. W tej odsłonie pojeździmy na północ i zachód od Ustrzyk. Cały ten teren podzielony pasmami górskimi otwiera kilkanaście możliwości zwiedzania na rowerze. Zaczniemy od najłatwiejszych tras o twardej nawierzchni.

Krążnica Średnia – kraina łąk i ptactwa wszelakiego.

Długość: 45 km

Trudność: średnia

Start:

Ustrzyki Dolne – Brzegi Dolne (Stacja Laworta)

Długość: 5 km

Drogą główną kierunek Krościenko/Przemyśl do miejscowości Brzegi Dolne, tuż przed nią w połowie zjazdu w dół obieramy kierunek Wańkowa (w lewo) na krzyżówce jest także drogowskaz na Stację Narciarską Laworta, i właśnie tam rozpoczniemy objazd po krążnicach.

Stacja Laworta

Laworta – Stefkowa

Długość: 10 km

Tuż przed wjazdem na Stację Laworta skręcamy w prawo pod górkę i rozpoczynamy 10 km po zmiennej nawierzchni szutrowo-płytowo-asfaltowej. Jest to odcinek przebiegający drogą wewnętrzną LP i należy zachować zdrowy rozsądek przy napotkaniu prac leśno-zrywkowych. Na przełamaniu możemy zboczyć na chwilę z trasy i wspiąć się na Ostry Dział by ujrzeć coś takiego:

Ostry Dział

Można przejechać się szczytem by obejrzeć panoramę okolicy. Wracając na drogę jedziemy dalej długim zjazdem do Stefkowej.

Łodyna-Stefkowa

Dojeżdżamy do drogi głównej i skręcamy w prawo.

Stefkowa – Olszanica

Długość: 6 km (+3,2 przy wizycie na zbiornikach)

Dla bezpieczeństwa można prawie całą Stefkową pokonać chodnikiem przy zachowaniu ostrożności przy wyjazdach z posesji. Po drodze warto zajrzeć do obiektów sakralnych, które spotkamy w Stefkowej i Olszanicy. Z drogi głównej, na wysokości wiaduktu kolejowego można skręcić w prawo i podjechać 1600 metrów do leśnych zbiorników retencyjnych. Jeśli nie chcemy pokonywać rzeki to skręcić trzeba w pierwszy wjazd przed mostem na drodze głównej.

Zbiorniki Stefkowa

Olszanica – Wańkowa

Długość: 6 km

W samej Olszanicy skręcamy w prawo na krzyżówce z drogą kierunek – Wańkowa/Ropienka. Przed nami 6 kilometrowy łagodny odcinek bocznej ale wąskiej drogi.

Atrakcje po drodze

Wańkowa – Łodyna

Długość: 13 km.

W Wańkowej skręcamy w prawo na Brelików/Brzegi Dolne. Nowa nawierzchnia i przepiękne krajobrazy przy niewielkim wysiłku włożonym we wspinaczki to najlepsza reklama tej trasy. Na zakończenie przejeżdża się przez teren dawnej kopalni ropy naftowej.

Przy trasie…

Łodyna Kopalnia

Leszczowate.

Łodyna – Ustrzyki Dolne

Długość: 5 km

Na skrzyżowaniu lekko w lewo wzdłuż Laworty do krzyżówki z drogą główną gdzie wracamy w prawo do Ustrzyk Dolnych.

Atrakcje po drodze.

Po drodze dużo różnych miejsc do zwiedzenia – sakralne, rękodzieło, produkty regionalne, eko muzeum oraz mini muzeum.